zondag 16 februari 2014

Leuk patroontje!

Voor dames met kleine dametjes in hun bezit is dit een leuk (en gratis) patroon. Het patroon gaat namelijk van 1 tem 5 jaar. Ik maakte de 5 jaar voor mn 5jarige dochter, de maat zat hier alvast goed. De uitleg is in het engels, maar met de bijhorende foto's en een beetje gezond verstand is het toch goed te volgen.
 
Ik verwijderde na de eerste pasbeurt wel 1 "ruffle", want het kleedje kwam te lang en het was precies "te". (zelfs de man des huizes zei het direct, en als je weet dat hij niet echt modebewust is, dan weet je hoe laat het is ;))
Ook het bloemetje liet ik weg.

Spijtig genoeg werd er van mijn kant niet al te nauwkeurig geknipt en genaaid en dat is uiteraard wel te zien aan het eindresultaat... Maar dochter is tevreden met al die frullen, dus om hier thuis mee rond te lopen is het goed genoeg ;)


 Eerst gedacht om de stroken van het rokdeel in 2 verschillende kleuren te doen, maar uiteindelijk toch niet gedaan.
 
achterkant jurkje
 
 
De knoopjes maakte ik terug zelf, zoals ik hier reeds deed.
 
 
 het eindresultaat:
 
 
 
stof en biais van Veritas
patroon hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten