donderdag 24 april 2014

De wikkeljurk

Volgens een patroon dat ik hier vond, maakte ik een wikkeljurk. (er staan trouwens nog veel andere patronen op deze pagina, de wikkeljurk is de eerste oranje jurk op de pagina)
De beschrijving spreekt van 2 meter stof, maar als je net zoals ik een grote print op je stof hebt, dan neem je best wat meer (als je die wilt laten doorlopen natuurlijk). (op mijn rokdeel loopt mn print namelijk helemaal niet goed ;) )
 
Behoorlijk simpel patroon. Het zat vlug in elkaar.
Het meeste werk kroop nog in de biais aannaaien...
 
Je kan het ook zoals de beschrijving het zegt, er een omkeerbare jurk van maken. Maar dat deed ik niet. Het leek me een beetje te warm als zomerjurk dan.
En ik gebruikte kamsnaps ipv gewone knopen (zo moest ik geen knoopsgaten maken, aja!)
 
 
 
Als ik nu de foto's bekijk, lijkt het lijfje vooraan wel wat te kort...


De wikkel van de wikkeljurk
;)



 
 
Leuk patroon, wordt hier zeker en vast nog eens uitgehaald!
;)
 
 
stof: 'Rapture' van 'Art Gallery Fabrics', gekocht bij BelleLien
 
 
 
 
 
 
post signature


9 opmerkingen: